A Nestlé letarolja a húsvéti szezont

Mintegy 1300 tonna húsvéti csokoládé figurát gyártottak az idei szezonra a Nestlé diósgyőri üzemében. Ennek 80 százalékát – több mint kétmilliárd forint értékben – kifejezetten exportra termelte a cég.

Az idei húsvéti szezonban három kontinens 20 országában találkozhatnak majd a fogyasztók a Magyarországon készült idényjellegű termékekkel. A diósgyőri üzem a Nestlé egyetlen kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegysége a világon: főként a húsvéti és a karácsonyi szezonra készít üreges csokoládét, de halloweeni és egyre nagyobb mennyiségben szezonon kívüli figurák – mobiltelefon, pingvin – is születnek a gyárban.

Az Európa szinte minden országában jelen lévő termékekből évente közel 3000 tonnát gyártanak itt. Az exporttermékek aránya 80-85 százalék. Tavaly összesen 73,5 millió figura hagyta el az üzemet – a legkisebb 9 grammostól egészen a 245 grammos kiszerelésig.

A gyár legrégebbi megrendelői a németek, a svájciak és az osztrákok, a legkreatívabb vevők pedig a britek. A szigetországból évről évre egyre különlegesebb figurákra érkezik igény, így például csokoládé teherautóra és csokitojást magában rejtő tyúkra is. A bonyolult formájú figurákat a diósgyőri Nestlé üzemben kézzel csomagolják. A britek által igényelt innovációknak köszönhetően a portfolió folyamatosan bővül, az újdonságokra pedig más piacok is nyitnak.

A Nestlé Hungária Kft. a hazai piacra csak valódi csokoládéból gyártja az üreges figurákat, melyek közül a nyuszik és a tojások a legnépszerűbbek. A hagyományos tejcsokoládé mellett egyre többen keresik a fehér- és az étcsokoládéból készült húsvéti termékeket.

A Nestlé üzemében két szezon van: a húsvéti októbertől márciusig, a karácsonyi áprilistól októberig tart. A legintenzívebb időszakban összesen 450 fő vesz részt a termelésben. Diósgyőrben már tudják, mi lesz a trend 2013-ban húsvétkor és karácsonykor az angol piacon, most fejlesztik ugyanis a titkos új formákat erre az időszakra. (HVG)

Eredeti cikk: www.hvg.hu