Sajtóközlemény: A nemzetközi cégek kihívásai - WTS kutatás

Budapest, 2018. május 18. – A munkaerőhiány után az online számlázás a második legnagyobb kihívás a Magyarországon működő nemzetközi cégeknek 2018-ban – derül ki a WTS Klient év elején végzett kutatásából, amelynek során a cég több mint 100 nagyvállalat pénzügyi vezetőjét kérdezte meg arról, hogy mely adózási, jogi és számviteli témák jelentenek nekik 2018-ban leginkább kihívást.

2018 elején a WTS Klient több mint 100, a cégcsoporttal együttműködő, Magyarországon tevékenykedő nemzetközi cég pénzügyi szakemberét kérdezte meg arról, hogy mely adózási, jogi és számviteli témák jelentenek nekik 2018-ban leginkább kihívást. A nemzetközi cégek kihívásai 2018-ban Magyarországon című tanulmányban közzétett eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy idén a megfelelő munkaerő hiánya a legnagyobb kihívás a nemzetközi cégeknek, de a vezetők komoly kihívásként tekintenek az online számlázás július 1-jei bevezetésére is.

Fókuszban a bevétel növelése

A gyártó, szolgáltató és kereskedelmi szektort közel azonos arányban képviselő cégek többsége a bevételnövekedést jelölte meg legfontosabb 2018-as üzleti célként. Az összes válasz több mint egyharmada (36%) irányult erre, ugyanakkor szorosan kapcsolódik ehhez a célhoz a második legtöbbet említett létszámnövelés (21%), valamint a negyedikként rangsorolt kapacitásnövelés (13%) is.

A célok eléréséhez a kutatásban részt vevő cégek mintegy kétharmada tervez idén változást adózási folyamataiban, számviteli, illetve bérszámfejtési rendszereiben. Ezek közül a változtatások közül kiemelkedik az adóoptimalizálás – például a kutatás-fejlesztési költségek adóalapból történő levonása, – amelyet a változást tervezők több mint egyharmada (35%) jelölt meg, illetve a válaszok egynegyedét (24%) kitevő IFRS átállás. Tervezett változtatásként nevezte meg sok cég a július 1-jétől kötelező online adatszolgáltatást (19%), és szintén jelentős súllyal szerepelt a válaszok között a béroptimalizálás és cafeteria-rendszer megújítása (14%).

„Nincs megfelelő mennyiségű szakképzett és nyelvismerettel rendelkező munkaerő”

Arra kérdésre, hogy milyen kihívásokkal szembesültek a kitűzött célokkal és a tervezett változtatásokkal kapcsolatban, a válaszadók legnagyobb része a megfelelő munkaerő hiányát jelölte meg. Ebbe a kategóriába sorolható az összes válasz több mint egyharmada (34%), a második helyre az online számlázás került 18%-kal. Kihívásként jelölték meg a válaszadók még a piaci versenyt és a konkurenciát (15%), az árfolyamkockázatot (11%), az IFRS-t (10%), a transzferárazást (8%), illetve az új telephely létesítésének kérdését is (4%).

Ezzel összhangban a céljaik elérésének útjában álló akadályok között is sokan említették a munkaerőhiányt (18%) és az IFRS-átállást (12%). A kutatás szerint a legnagyobb akadálynak (34%) azonban mégis az bizonyul, hogy az amúgy is komplex magyar adórendszer folyamatosan változik, ezzel a folyamatos adó- és jogszabályváltozással pedig nagyon nehéz lépést tartani, illetve annak megfelelni. Ettől nem teljesen függetlenül az adózással kapcsolatos adminisztráció terhe is sokaknak (26%) jelent akadályt.

A tanácsadó cégek főleg az online számlázásban segíthetnek

Az, hogy az üzleti célok elérésében az adó- és jogszabályok folyamatos változása és az adminisztráció terhe a két legnagyobb akadály, szorosan összefügg azzal, hogy a WTS Klienttel együttműködő vállalatok szerint egy tanácsadó cég leginkább a naprakész szakmai tájékozottság és tudás révén tud segíteni, vagyis céljaik elérésében közreműködni.

Arra a kérdésre, hogy a nemzetközi cégek kihívásai között melyik az, amelynek leküzdésében egy tanácsadó cég leginkább képes segíteni, a legtöbben az online számlázást jelölték meg, a válaszok közel egynegyede erre irányult. Majdnem ugyanennyi válasz érkezett a transzferár aktualizálására (22%), illetve az adóoptimalizálásra (19%). „Ezek a válaszok is megerősítettek minket abban, hogy az adójellegű kérdéseket nem lehet az országhatárokon belül kezelni. Egy átfogó adótervezés vagy egy német tulajdonú cég magyarországi online számlázásának előkészítése nemzetközi tapasztalatokat igényel” – értékelte a kutatást Lambert Zoltán, a WTS Klient ügyvezető partnere.

A felmérés eredményeit összefoglaló tanulmányunkat PDF-formátumban innen töltheti le:

A nemzetközi cégek kihívásai 2018-ban Magyarországon – WTS Klient kutatás 2018. első félév (PDF)

Amennyiben kutatásunkkal kapcsolatban kérdése merülne fel vagy az eredmények értékeléséhez szakértőink véleményére kíváncsi, kérjük, keressen meg minket!

A WTS-ről:

A több mint 100 országban jelen levő WTS Global a világ egyik vezető globális adótanácsadó cége, amely adószolgáltatások teljes választékát kínálja a globális könyvvizsgáló cégekre érvényes korlátozások nélkül. A WTS Global szándékosan nem végez éves könyvvizsgálatot, hogy ezzel elkerülje az esetleges összeférhetetlenséget, és hogy nemzetközi ügyfelei számára hosszú távon megbízható tanácsadó lehessen. A WTS Global partnercégeit gondosan, szigorú minőségellenőrzés útján válogatja ki. A dinamikus fejlődésben a német központ legerősebb közép-kelet-európai régiós partnere és kizárólagos magyarországi képviselője a 100%-ban magyar tulajdonú WTS Klient, amely ma már 110 főt foglalkoztat, bevétele pedig meghaladja az 1,3 milliárd forintot. A cég ügyfelei között tudhat számos nemzetközi nagyvállalatot.

A felmérés eredményeit összefoglaló tanulmányunkat PDF-formátumban innen töltheti le.

További információ: www.wtsklient.hu

Sajtókapcsolat: 

WTS Klient
Lausek Esther
1143 Budapest, Stefánia út 101-103.
Telefon: +36 1 887 3705
Fax: +36 1 887 3799
E-mail: esther.lausek@wtsklient.hu

Swisscham Hungary

Székhely,
POSTÁZÁSI CÍM:

1134 Budapest
Váci út 33.

 

IRODA:

1143 BUDAPEST 
Stefánia út 107.
(Svájci nagykövetség)

TelEFON:

+36 30 902 63 49

info@swisscham.hu

RSSRSS