Új feladatot kap a Stadler

Október 1-jétől új feladatot kap a svájci Stadler pusztaszabolcsi járműkarbantartó egysége, amelynek ezzel 80-90 százalékra nő a kapacitáskihasználása. Megkezdi a MÁV-Start 10 Talent motorvonatának ugyanolyan karbantartását, mint amilyet most az anyacége által gyártott FLIRT-öknél végez.

Időközben megkezdődött a szükséges célszerszámok megrendelése, és folyik a dolgozók új munkára való képzése is. A pusztaszabolcsi telephelyen dolgozó mindhárom csapatot megerősítik egy-két olyan munkatárssal, aki jártas a rivális társaság vonatának szervizében.

Közben további megrendelés megszerzésén dolgozik a bázis: több milliárd forintos munkát kíván Magyarországra hozni az anyacégtől. Az erről szóló javaslatot az idén előterjesztik, jövőre pedig megkezdődhet körülbelül 180 különböző Stadler-gyártású motorvonat forgóvázának itteni rendszeres revíziója. Ezek olyan járművek, amelyek karbantartását nem az üzemeltető végzi. A revíziót minden vonatnál 1,2 millió kilométerenként, azaz 5-6 évenként kell elvégezni, összesen 700-800 forgóvázról van szó - mondta Dunai Zoltán, a Stadler két magyarországi érdekeltségét összefogó budapesti központ vezetője. (Világgazdaság)