Alapítótagunk, székhelyszolgáltatónk és könyvvizsgálónk, a VGD Hungary Kft. 20 éves.
Számos szakmai lapban készült cikk a cégről, amelyekből kiderül, mi a VGD titka, és mi rejtőzik a szlogenjük (,,Beyond partnership”) mögött. A VGD elsősorban az értékek mentén történő gondolkodásmódjának tulajdonítja sikerét. Az üzleti kapcsolatteremtés egy különleges formájának szórakoztató és gyümölcsöző módját mutatja be Kuntner Andrea a Boom Magazinnak adott interjújában. Ugyanebben a magazinban jelent meg a vállalatról A bizonyítási pálya nyertesei c. írás is, amelyben a cégvezetők az üzleti arany középút lehetőségeiről és akadályairól beszélnek. Végül, de nem utolsósorban, a vállalkozás két partnere is megjelent a 365 üzleti történet c. könyvben, melyből többek között megismerhetjük, hogyan segített Shackleton kapitány példája a cég életében.
Kamaránk is szeretné közelebb hozni a VGD Hungary Kft.-t tagjainkhoz és partnereinkhez, ezért az alábbi interjút készítettük a cégvezetőkkel:
Interjúalanyok:
![]() |
![]() |
![]() |
Ferencz Gyöngyi, |
Kuntner Andrea, |
Thurn Erik, |
- A VGD Hungary Kft. idén 20 éves, kamaránk tavaly ünnepelte negyedszázados születésnapját. Ti már azelőtt, hogy a VGD Hungary Kft. zászlaja alatt egyesültetek volna, jelen voltatok kamaránk születésénél. Hogyan emlékeztek vissza erre az időszakra? A hármatok közti partnerség már itt kezdetét vette?
Gyöngyi: Igen, így van, korábban jól ismertük már egymást a Swisscham rendezvényekről, hiszen Andival mindketten svájci tanácsadó céget képviseltünk. Tehát a gyökerek közösek voltak, sőt Erikkel is, aki az EY-tól 14 éves múlttal érkezett hozzánk. Azonos szakmai sztenderdeken és cégkultúrán alapuló üzleti értékrendet képviseltünk már a kezdetek óta. Már a Kamara születésénél is ott bábáskodhattunk Andival, hisz mindketten, mint tanácsadók bejáratosak voltunk a Kamara megalakulása előtt a Svájci Nagykövetségre, hidat képeztünk a magyarországi és svájci üzleti kultúra között az ide érkező svájci vállalkozások számára.
- Mi az az egy, vagy néhány kiemelt prioritást élvező tényező, ami miatt fontosnak tartjátok a svájci kapcsolódást? Milyen közös eseményeket emelnétek ki a múltból, amiben a Swisscham Hungary is szerepet játszott?
A Kamara megalakulásakor mint tanácsadók több svájci üzleti vállalkozás magyarországi letelepedését segítettük, így akár alapítóinak is tekinthetjük magunkat. A Svájci Kamara, a svájci üzletemberek fair üzleti partnersége és üzleti etikai elkötelezettsége az, ami erős kötelék a Kamara és köztünk, mint tanácsadók között. – mondja Gyöngyi.
Andi hozzáteszi: számos kellemes közös emlékünk van a Kamarával, gyárlátogatások, golfnap – amelyek nem csak az üzletről szólnak, hanem a kapcsolatépítésről, ismerkedésről is. Szakmánkból adódóan rendszeresen vállalunk előadást adózási, számviteli témákban a Swisscham tagjai részére, amelyek nagy érdeklődésre tartanak számot, és ezeknek a felkéréseknek örömmel teszünk eleget a jövőben is.
- Mi hozott titeket össze a VGD-vel, illetve milyen utat jártatok be a cégnél? Mi különbözteti meg a VGD-t más, hasonló szolgáltatásokkal bíró cégektől? (Díjak, tagságok, elismerések?)
Gyöngyi: Már a svájci tanácsadó cégnél is könyvvizsgáltam olyan ügyfeleket, akik a belga VGD ügyfelei is voltak. Amikor 2001-ben megalakult a Ferencz és Partner Kft (VGD Hungary korábbi neve) akkor a belga VGD alapító partnere Hugo Van Geet azzal a kéréssel keresett meg, hogy lennénk-e a VGD csoport magyarországi tagja, és vállalnánk-e a könyvvizsgálati munkákat továbbra is, immár a VGD égisze alatt. Andi 2006-ban épp a Swisscham ismeretség által, Erik pedig 2008-ban csatlakozott a vállalkozáshoz, amely ma már cégcsoportként komplex szolgáltatást kínál, a pénzügyi és számviteli valamint adótanácsadás mellett, a könyvvizsgálat és M&A területén az ügyfeleknek.
S mindhárman ugyanazt valljuk, az értékrendünk azonos, melyet szlogenünk is tökéletesen kifejez: „Beyond partnership”.
Büszkék vagyunk arra, hogy a 20 év alatt számos elismerést gyűjtöttünk: 2019-ben Családbarát Vállalat lettünk, 2020-ban pedig a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Megbízható Munkaadó 2020/2021 díját nyertük el, valamint Magyarországon az elsők között lettünk Minősített Vállalható Üzleti Szereplő.
- Legutóbbi találkozásunk során többször említettétek, hogy nektek rendkívül fontos a személyi fókusz munkátok során. Mit érthetünk ezalatt a mindennapi tevékenységetekre nézve?
Az egyik legfontosabb hozzáadott értékünk a testreszabott, nemzetközi színvonalú tanácsadás, azaz kiemelt hangsúlyt fektetünk arra, hogy megismerjük ügyfeleink üzleti igényeit, akár a start-up fázistól inkubátor-szolgáltatóként, vagy már a sikeres működés során a komplex ismereteket igénylő kérdésekben is. Hosszútávra tervezünk, s büszkék vagyunk arra, hogy számos ügyfelünkkel évek, sőt, akár évtizedet meghaladó idő óta eredményesen együttműködünk.
Ugyanakkor a személyi fókusz a munkatársaink irányába is megjelenik, büszkék vagyunk kiváló kvalitásokkal rendelkező kollégáinkra, szívesen segítjük és támogatjuk őket bármilyen kérdésben, és most jött el az idő a jövő vezető generációjának kinevelésére is, amit mi partnerek már elkezdtünk, ez lesz a következő évek fókusza.
A személyes brand építése is fontos, hiszen a szakmában a nevünk az, ami garanciát ad arra, hogy megbízható, hiteles és szakszerű munkát adunk ki a kezünkből, s hogy a VGD vezetése által képviselt értékek, sztenderdek nemzetközi piacon is kiemelkedően eredményesek.
- Mit ítéltek meg a jelenlegi legnagyobb kihívásnak a piacon, és hogyan küzdötök meg vele? Milyen jövőre vonatkozó vízióitok, céljaitok vannak?
A digitalizáció mindenkinek erős kihívást jelent, ennek megfelelni csak gyors tempót diktálva lehetséges, a legkorszerűbb megoldások felhasználásával. Ezért nyitottnak kell lenni a csapattagoknak, s fejlődni kell akár a korszakot megelőző technológiák alkalmazásával is a napi munkaszervezés során.
A szakértői stáb bővítése pedig azért kihívás, mert csak azokkal a munkatársakkal fejlődhetünk tovább, akik kiváló szakemberek, s nem csak szakmailag, de személyes adottságaikat illetően is a VGD csapatba illőek, akik az ügyfelek felé is biztonságot, bizalmat, olyan értékeket közvetítenek, mint ahogy a logónkban is megjelenik: „beyond partnership” – ezt képviseljük.
A víziónk, a küldetésünk az, amit már 20 éve a cégalapításkor megfogalmaztunk és változatlan formában képviselünk: Célunk, hogy hosszú távon, támogató partneri együttműködésben, hatékony megoldásainkkal segítsük ügyfeleinket és vállalkozásaikat törekvéseik elérésében, legyen az európai vagy akár világméretű piaci szereplővé válás.