A PMI számára a fenntarthatóság több, mint egy eszköz a negatív gazdasági externáliák minimalizálására, és a kockázatok csökkentésére. A PMI a fenntarthatóságot az innováció, a növekedés és a célirányos, hatásvezérelt, hosszú távú értékteremtés alapvető lehetőségének tekinti. Ennek megfelelően törekszik arra, hogy a fenntarthatóságot üzleti működésének minden területére kiterjessze.
A PMI az elmúlt években olyan módon bővítette a társadalmi, humán, szellemi és termelési területeken fennálló kapacitásait, amely lehetővé tette a vállalat számára, hogy a hangsúlyt már az üzleti átalakulás kezdetén a hosszú távú célokat szem előtt tartva a társadalomra gyakorolt lehetséges pozitív hatásokról gondolkodjon. A vállalat megújult szándéknyilatkozata továbbra is tükrözi a PMI aktuális stratégiáját, de már magában foglalja a PMI hosszú távú erőfeszítéseit is, hogy egy életmód-, és egészség-központú vállalattá váljon. A PMI törekvése, hogy 2025-re legalább 1 milliárd dollár nettó éves bevételt generáljon ezekből az új üzletágakból.
A vállalati működési elvekkel kapcsolatban a PMI számára a fő szempont a felelős vállalati magatartás felépítése és megtartása a teljes értékláncban. Társadalmi szempontból ez magában foglalja az igazságos és egyenlő bánásmódot, a munkatársakat támogató vállalati kultúrát, és mindazok életminőségének javítását, akik valamilyen módon részt vesznek a működési folyamatban.
A PMI teljes integrált jelentése ezen az oldalon érhető el: https://www.pmi.com/integratedreport2021