![](https://swisscham.hu/wp-content/uploads/2020/09/gazsi-zoltan.jpg)
Gazsi Zoltán
Eisberg Kft.
Swisscham:
Elnökségi tag
Mi volt a fő ok, amiért belépett a Swisscham tagjai közé? Mikor lépett be?
Belépési időpontot Juli tudja?
Az Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért szervezet vezetője, Márta Irén ismerte Lipovecz Julit, a kamara ügyvezetőjét. Ő javasolta, hogy találkozzunk, mert illünk egymáshoz értékekben, és biztosan jól tudnánk együtt dolgozni. Szóval a kamarához csatlakozásnál nem a cég svájci háttere volt a meghatározó, hanem az emberi kapcsolódás. Ez egyébként jellemző az én működésmódomra minden területen, akár a CSR ügyeben is: mindig inspiratív, hiteles emberek állnak a háttérben, akikkel szívesen töltök el időt, és fektetek energiát a közös projektekbe. Azt gondolom, a cégvezető szerepe az inspiráció, és ehhez neki is inspirálódnia kell. A svájci kamarához való tartozás lehetőséget ad belátni más cégek életébe, a „best practice” látogatásokon tanulni tudunk egymástól, és a beszélgetések, látogatások során akár későbbi együttműködések is formálódnak.
Miért döntött úgy, hogy indul a Swisscham elnökségi/ felügyelőbizottsági pozícióért?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a pozíció önmagában nem inspirált, hiszen a svájci kamara elnökségi tagjának lenni mindenképpen rangot jelent. Az első pályázatnál még nem tudtam, mi vár rám…Az újraindulásnál már volt tapasztalatom: a többi elnökségi taggal való közös munka során sokat tanultam más svájci cégek vezetőitől. Izgalmas belátni eltérő üzletágban tevékenykedő más svájci cégek vezetésének életébe, megérteni azt a működésmódot, gondolkodási sémát, mely inkább jellemző rájuk. Egyszer egy kamarai tag segítségével még ”svájci működésmód” tréninget is szerveztem a management részére. Hiszek abban, hogy ha jól megértjük ezen specialitásokat, akkor harmonikusabb és hatékonyabb lesz a hazai vezetés együttműködése a svájci managementtel.
A koronavírus elterjedése megmutatta, hogy azok a rendszerek életképesek, melyek piac változásaira nagyon gyorsan tudnak reagálni. Az elnökségi tagoknak ezen kell folyamatosan dolgozniuk, és ebben számíthatnak is munkámra.
Mit remél kamaránk és vállalkozása együttműködésétől a jövőben?
A lényegi együttműködésben nem látok változást, de abban bízom, hogy minden területen tud mélyülni az együttműködés. Bízom abban, hogy a rendezvények során sok érdekes, inspiratív előadóval tudok majd találkozni, akik hatnak a gondolkodásomra, és ezen keresztül az Eisberg is tud ebből profitálni. Ahhoz, hogy a kamara egyre több svájci céget be tudjon vonzani, folyamatosan „élesíteni” kell a rendszert, és naprakész tudást behozni, megosztani. Van sok hasonló kihívás, és egymás tapasztalatainak megosztása gazdasági hasznot is tud hozni. A „közösbe” igyekszem sokat betenni, és a tapasztalat az, hogy sokat ki is tudok venni.
Milyen esemény(eke)t emelne ki közös munkánk történetéből?
A svájci nagykövet, Mr.Paroz is csatlakozott számos svájci cég vezetőjéhez az Eisberg gyáli üzemében szervezett látogatásához. A látogatás nagyon kellemes élmény volt, sok közös fénykép készült, és izgalmas szakmai beszélgetések indultak el. A látogatásról írtunk a Diplomacy &Trade kiadványba is, azóta minden éves összeállításban szerepel az Eisberg is, mely segít cégünk jó hírét vinni számos olyan fogyasztóhoz, akiket nem biztos, hogy eddig el tudtunk érni.
A Swiss Business Days rendezvények jó alkalmak voltak arra, hogy új, innovatív termékeinket, szolgáltatásainkat szélesebb, nívós közönség tudja megismerni. Az első rendezvényen a Nestlé-vel közös standunk is volt, hiszen a saláta jól ment csirkés termékükhöz. A kamarai tagok cégeinek dolgozói abszolút termékeink célközönsége. A kiállítások, az azokról megjelent interjúk, hírlevelek is fontos hírvivők ezen fogyasztók felé.
Az egyik ilyen kiállításon ismertem meg a Roche diagnosztikai üzletág vezetőjét, Hódossy Lajost, akivel nagyon hasonló értékrend szerint vezetjük cégeinket, és ezt felismerve már közös vezetői beszélgetést is szerveztek kettőnk részvételével.
Amikor meg tudom oldani, részt veszek a közösségi eseményeken, karácsonyi vacsorákon is, ahol a kapcsolatépítés laza keretek között tud mélyülni. Nem akar senki senkinek közvetlen módon semmit eladni, de az élet azt mutatja, mégis kialakul számos közös üzlet. Például nem volt kérdés, kitől rendeljük az év végi ajándék csokit partnereink részére… Ha már csoki, akkor biztosan svájci?
Egyéb megjegyzés
Mindent elmondtam?
Vissza